~Kata Hikmah~

``Orang Beriman yang dipupuk semangat taqwa akan sentiasa yakin bahawa dalam keadaan apa sekalipun dia tidak akan melakukan perkara yang dilarang oleh Allah s.w.t' '

Sunday, October 18, 2009

Update

Assalamualaikum kepada semua sahabat2 yang mengenali diriku ini. Ape kabo sume??harap sume nya sihat belake...ari ni sudah masuk mggu ke-3 aku berada di ikip untuk tahun ke-2 dalam jurusan ekonomi & perbankan islam...agak lame juga aku x 'update' blog ku ini..

Untuk sem 3 bg tahun ke-2 ini, aq mengambil 6 madah. Antaranya:
  1. المالية العامة الإسلامية
  2. الدعوة والإعلام الإسلامي
  3. الفقه المعاملات
  4. التقوية العربية
  5. Mathematical Economi
  6. Computer
Inilah subjek2 yang aq ambil untuk sem ni. Mungkin agak susah jugak, tapi aq akan berusaha untuk mendapat markah yang terbaik. Sebelum kite memulakan sesi pembelajaran kite, mau x mau kite terpaksa berdepan dengan pelbagai masalah. Selalunya untuk minggu pertama mesti muhadharah banyak x de. Bese r 2, minggu pertama la kate kan. Antara masalah2 yang selalu timbul ialah ketiadaan pensyarah & xde buku. Perkara ini selalu terjadi..Tapi itu tidak menjadi masalah bagi aku dan rakan2 yang lain.

Sampai sekarang masalah itu makin lame makin berkurang. Kami mencari inisiatif lain iaitu dengan fotostat buku2 yang xde. Wat mase sekarang cume buku mathematical economi n computer je yang xde lagi tapi yang lain dah ade. Alhamdulillah semua subjek sudah dimulakan pembelajarannya. Cume tinggal lagi 1 madah je, COMPUTER.. Sampai sekarang x tau khabar berita..bile la aku akan blajar subjek tu..dah la tu Malaysia punya subjek..klo x lepas kang dh menjadi 1 masalah..

Untuk sem ni aku telah dilantik oleh rakan2 bagi memegang jawatan exco ibadah dalam P.E.R.M.A.I.Y.A....dengan pelantikan ini tanggungjawabku semakin besar..aku perlu membentuk akhlak & sahsiah bagi student yarmouk..banyak aktiviti yang perlu aku jalankan..boleh ke aku menjalankan tanggungjawabku ini??semoga rakan2 semua dapat mendoakan aq agar aku berjaya memikul tanggungjawabku ini...

Setakat ini saja coretanku untuk kali ini..insya Allah akan di 'update' dari mase ke semase...
Sekian,wasalam....

3 comments:

  1. Assalamualaikum,man..

    Kami di sini selalu doakan antum semua.

    Buat yang terbaik untuk diri enta.

    Buat yang terbaik untuk umat.

    Anggaplah jawatan itu sebagai latihan, bukan satu bebanan.

    Laksanakan tugas enta untuk kembalikan umat islam ke arah kebenaran yang sebenar berpandukan Al-Quran dan As-Sunnah.

    Ok.

    Jumpa tahun depan,insya Allah... ;)

    ReplyDelete
  2. 偉大的致富萬能之鑰,正是幫你充分掌握自己心志所必須的自律自制..................................................

    ReplyDelete
  3. hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....

    ReplyDelete