~Kata Hikmah~

``Orang Beriman yang dipupuk semangat taqwa akan sentiasa yakin bahawa dalam keadaan apa sekalipun dia tidak akan melakukan perkara yang dilarang oleh Allah s.w.t' '

Tuesday, June 9, 2009

~Berkelah Di Pulau Cekas~



Assalamualaikum........

Alhamdulillah,syukur ke hadrat Allah s.w.t kerana dengan nikmat yang diberikan aku bersama keluarga dapat berkelah di Pulau Cekas salah sebuah tempat rekriasi di negeri Pahang..tempat tersebut tidak jauh dari rumahku..lebih kurang 3 kilometer je..apabila aku sampai je di sane, subhanallah sungguh cantik keindahan yang Allah ciptakan ini...suasana yang menarik,udara yang nyaman,air nya yang amat sejuk sekali...memang menggigil rasenya sehingga menusuk ke tulang..bila musim cuti tiba, memang ramai orang kat tempat 2...memang x de ruang la untuk duduk..tapi nasib baik aku datang awal ade la port baik sket...hehehehe...

Setelah hampir 3 jam bermandi-manda di sana,kene la balik umah..badan dah letih..lipat sane, lipat sini..dah macam aksi aku dan adik2 aku wat...habis merah badan aku tapi aku x kesah sume 2..yang penting aku puas..bak kate wonderpat 'ape yang penting kerja same'...hehehe,x de kene mengena pun...tapi yang penting skali, aku bersyukur kepada Allah s.w.t kerana tempat ini masih terpelihara daripada tercemar oleh insan2 yang tidak bertanggungjawab..aku berharap tempat ini akan kekal selama2nya..dan dikenali satu MALAYSIA....

JOM JALAN2.......

Wasalam.................


1 comment:

  1. Teringin nak pergi...tapi tak kesampaian lagi..
    Kalau dari Kg Temau, jauh tak ke Pulau Cekas?

    ReplyDelete