~Kata Hikmah~

``Orang Beriman yang dipupuk semangat taqwa akan sentiasa yakin bahawa dalam keadaan apa sekalipun dia tidak akan melakukan perkara yang dilarang oleh Allah s.w.t' '

Wednesday, May 30, 2012

Gembira + Sedih

Assalamualaikum w.b.t...

Alhamdulillah syukur kepadamu Ya Allah dengan izinnya sampai juga aku ke destinasi yang ingin di tuju. Perjalanan yang mengambil masa dekat sehari dari Queen Alia International Airport ke Kuala Lumpur International Airport memang amat memenatkan. Paling memenatkan sekali apabila kene trasit selama 11 jam di Muscat International Airport. Memang banyak sekali cabaran yang perlu ditempuh untuk sampai ke destinasiku.

Pertama kali pulang ke Malaysia selama dua tahun pengajian aku di Jordan. Banyak pengalaman dan tunjuk ajar dari kawan-kawanku yang biasa pulang ke Malaysia. Insyaallah smoge dengan semua itu akan menjadikan aku lebih pandai untuk berdikari dengan sendiri.

7 jam di dalam flight dari Muscat International Airport ke Kuala Lumpur International Airport sangat membosankan. Hatiku tidak sabar dan sering mengatakan 'bila la nk sampai malaysia ni?''. Perasaan itu sering bermain-main di dalam benak fikiranku. Masa aku dihabiskan dengan tidur saja. Nak tengok movie alat itu tidak berfungsi dengan baik. Jadinya tidur saja la...

Dalam pukul 9 waktu Malaysia aku tiba di KLIA. Alhamdulillah gembira sekali hati ini dapat sampai dengan selamat. Aku keluar dari flight  terus pergi check imegresen dan ambil bagasi. Cukup gembira sekali bila melihat ayahku berdiri di  pintu keluar lapangan terbang. Cukup berseri n gembira sekali wajahnya bila bertemu denganku. Kami pun terus bergerak ke kereta untuk pulang ke rumah.

Sedang dalam perjalanan untuk pulang kerumah, aku merasakan ada sesuatu yang tidak kena. Apabila aku check, aku dapati dompet aku tidak ade di kocek belakang seluar. Memang nervous sekali sungguh masa tu. Aku pun check dalam bag juga tidak aku ketemui. Memang sah tertinggal dalam flight. Aku tidak berani untuk menceritakan kepada ayahku disebabkan kami sudah jauh sekali dengan lapangan itu. Aku mengambil keputusan untuk menceritakan esok pagi. Mungkin ini satu kifarah dosa bagi aku di atas dosa aku yang lepas dan semoga menjadi pengajaran buatku supaya berhatu-hati. Semoga dompet aku diketemui semula.

Wassalam....

No comments:

Post a Comment